kapitel 12

Previously
"Hi!" she said and smiled. Gosh, I couldn't get enough of that cute smile.
We sat and talked for what felt like hours about everything and nothing. The boys walked by and said Hi to her, and then told me they went out to get some pizza. I told them what I wanted and continued tpo talk to Emily. After a while Danielle entered the room Emily sat in, which seemed to be a hotelroom, and told her they were going out for dinner.
"Pick some clothes for me will you?" I heard Emily say to Danielle, before she said she really had to go. I felt a bit sad but said I'd talk to her soon. She smiled, said good bye and then she hung up.
 
Hannah
Klockan ringde och jag stängde irriterat av den. Måndag morgon. Igen. Men jag kom snabbt på bättre tankar. Det var den sista måndags morgonen som skulle se ut så här. Nästa måndag skulle jag vara i USA. Jag log åt tanken samtidigt som jag masade mig upp ur sängen och släpade fötterna efter mig mot duschen. Som tur var var badrummet ledigt och jag skyndade mig in i duschen och slog på det varma vattnet. Jag tvättade snabbt håret innan jag klev ut ur duschen och virade in mig i en handduk. På väg till mitt rum mötte jag en halvt sovande Olivia, som gick med trötta steg mot badrummet jag nyss lämnat.
 ”God morgon” sa jag glatt och log.
 ”Mmh” mumlade hon till svar
Jag kom in till mitt rum och satte på mig underkläder och sen jeansen och skjortan jag lagt fram igår kväll. Jag gick fram till spegel och drog på lite mascara innan jag slarvigt blåste håret. Jag var inte direkt tjejen som hade jättemycket smink i skolan, och nöjde mig därför med mascaran.
Jag gick ner till köket där mamma, pappa och Tindra satt och åt frukost. Jag sa ’God morgon’ till dem innan jag gjorde en macka att ta med. Det hade tagit längre tid än vad jag räknat med att duscha så jag insåg att jag hade lite bråttom. Jag sprang upp till mitt rum och slängde en blick i spegeln och rättade till håret lite innan jag tog min väska och begav mig mot hallen igen. Jag drog på mig min jacka och mina Uggs
 ”Hejdå!” ropade jag innan jag gick ut genom dörren utan att invänta något svar. Jag styrde mina steg mot busshållplatsen för att ta mig till skolan.

 Liam
We only had half a day in the studio today, so we were all back in the apartment now. We had met some fans already besides the ones who were waiting for us at the airport. I smiled at the thought. Our fans were so dedicated. It was still a bit weird to live in this big apartment, but so far California was amazing.
 “Is anybody up for the beach?” Harry asked.
 “I don’t know Harold, I’m quite tired” Louis said with a grin.
 “Yeah, I think I’m gonna pass to Harry, since I’m going out tonight I think I’ll just stay here and chill” I said.
 “I’m with Liam” Zayn said and we all turned to Niall who sat in the sofa. We all burst into laughter when we saw that he had already fallen asleep.
 “You guys are so boring” Harry said and sat down in the other sofa.
 “We love you too Hazziboi!” Louis said and jumped on Harry who tried to push him away, but Lou just lied there and tried to kiss Harry. Zayn and I burst into laughter again, this time even worse. After a while Lou got of Harry and sat down next to him in the sofa.
 “Wait, what, you’re going out tonight?” Harry said and they both looked at us.
 “Yeah, Danielle is here in California too now, remember..? So I’m taking her to dinner” I said. I was finally going to meet her again, I had missed her so much.
Louis nodded.
 “But what about you Bradford bad boi?” he said and turned towards Zayn.
 “I’m having dinner with Emily here tonight, so you guys have to be gone by then, remember…?” Zayn said and looked serious at Lou.
 “Oh so you need the apartment” Harry said. “To what, may I ask?” he said and raised an eyebrow.
  “Well we can’t really go out in public, right”
 “Yeah right” Harry said and blinked.
 “Oh shut up Harry!” Zayn said and threw a pillow from Nialls sofa at him. Niall woke up and looked weird at us.
 “What are you doing?”
 “Zayn is having Emily over, and they need the whole apartment” Harry said and smiled.
 “Oh you’re just jealous cause you don’t have a date!” Zayn said and stuck his tongue out.
 “I’ve got Loueeee!” Harry said and threw his arms around Lou.
 “Oh you guys are so mature!” Niall said and started to walk towards his bedroom. “Tell me when it’s food-time”
 “So typical Nialler” Lou said and shook his head.

 Hannah
Sista lektionen var äntligen slut. Nu skulle jag bara ha möte med rektorn och mina föräldrar om att jag skulle sluta, sen var skoldagen över.
Johanna och Camilla kom fram till mig där jag stod vid mitt skåp och plockade ner det jag behövde i väskan. Förutom Emma så var de två av mina närmaste vänner.
 ”Hej Hannah banna” sa Johanna och jag vände mig mot dem.
 ”Hej Jojo” sa jag och kramade om henne och sen Camilla.
 ”Slutar ni också nu?” frågade jag.
 ”Nä, vi har franska kvar” svarade Camilla och suckade.
Jag skrattade till.
 ”Men Milla är inte du typ kung på franska?” frågade jag. Camilla var delvis fransk och pratade nästan flytande franska med sina farföräldrar.
 ”Men de är så segt!” sa hon och suckade igen.
 ”Men du kan ju i alla fall” sa Jojo och knuffa till henne i sidan.
Jag log mot dom. Sen kom jag på det.
 ”Eh, jag måste berätta en sak för er” sa jag och dom tittade förvånat på mig.
Det hade varit så mycket att ta in och sen hade släkten kommit hem och firat och allt var det nu var så jag hade helt enkelt inte hunnit berätta för Milla och Jojo att jag skulle åka.
Jag började berätta för dom och dom bara tittade storögt på mig. När jag var klar väntade jag på att någon skulle säga nått, men istället såg jag att Milla var helt tårögd.
 ”Så du ska flytta?” frågade Milla och jag såg hur hon försökte hålla tillbaka tårarna. Jojo sa ingenting.
Jag nickade till svar.
 ”På söndag?” fortsatte hon och nu trillade det ner en tår för hennes kind.
 ”Jaa” svarade jag och gick sedan fram och kramade om henne hårt. Jag kände hur hon började snyfta och kramade henne ännu hårdare. Jag släppte taget och tittade in i hennes ögon. Jag log och torkade försiktigt bort de tårar som rann längs hennes kinder. Jag kände att även jag började få svårt att hålla tårarna borta, men jag kämpade för att visa mig stark, jag visste att det var de dom behövde nu. Jag vände mig mot Jojo som fortfarande inte sagt något och kramade om henne också. Hon kramade mig hårt tillbaka. Jag såg hur mina föräldrar stod en bit bort och väntade på mig. Dom log och mamma vinkade försiktigt.
 ”Jag måste gå nu” sa jag och stängde mitt skåp. ”Men vi ses ju imorrn” sa jag och log.
Både Jojo och Milla nickade och trängde fram två leenden. Jag kramade om dom snabbt igen och började sedan gå mot mamma och pappa.
Jag vände mig om mot Milla och Jojo som börjat gå bort mot sitt klassrum.
 ”Puss på er gullungar, vi ses imorrn!” ropade jag genom korridoren.
 ”Puss gullunge!” ropade de samtidigt tillbaka.
Jag kom fram till mamma och pappa och vi började gå bort mot rektorns kontor.


Capitulo 12, check! I nästa kapitel får ni veta hur det går på Emily's och Danielle's dejter med Zayn och Liam. Tänkte att jag skriver det i nästa kapitel för att dra ut på 'spänningen' lite. Så vad tror ni händer, hur kommer det att gå för dom?
Snälla kommentera kaptelen, vad ni tycker och så. Det betyder jättemycket! :)
XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0