kapitel 14

Previously
Danielle
We sat on the sofa in Emily's apartment and talked. She told me about her date with Zayn and I couldn't help laughing. But she didn't mind, she laughed with me.
"So how was your date?" she asked me with sparkling eyes.
"WWell not as adventures as yours" I said and we laughed. Then I told her all about it, how Liam ahd flowers waiting for me in the car, how we went to some romantic Italian restaurnt and then just talked and had a wonderful time like we used to in London.
After talking for over an hour we decided to go to bed, so Emily left to her apartment, while I walked to the bathroom to wash my face and get ready for bed.
I sat in my big bed and picked up my phone and saw a new text messege.
Danielle you know I love you right...? xxx
I hurried to text him back.
Liam I love u too! xxx
And then I fell askeep with a smile on my face.

Hannah
Sista veckan i skolan hade bara sprungit förbi och det var redan fredag eftermiddag. Som sista lektion på fredagar hade vi mentorstid och min klass hade fixat ett 'hejdå-fika' till mig, med tårta, kakor och ballonger. Jag blev nästan chockad, men väldigt positivt överraskad när jag kom in i klassrummet där hela klassen redan satt och väntade. Med ett leende på läpparna blev jag visad till den plats jag skulle sitta på vid långbordet de hade dukat upp och vi började fika. Milla (som jag gick i samma klass som men inte hade samma språk som) satt på min hörga sida och Linnea satt på min vänstra. Plötslig ställde sig Milla upp och harklade sig. Alla blev tysta och vände sig mot henne. Hon tittade på mig.
 "Hannah, jag vill bara tacka den för den här underbara tiden vi haft tillsammas, och jag talar nog för alla när jag säger att vi kommer sakna dig sjukt mycket"
Jag såg att hon började bli tårögd och jag kände hur även mina ögon vattnades. Hon försökte blinka bort tårarna och fortsatte.
 "Det kommer kännas tomt här i klassen utan dig, och jag önskar nästan att du kunde stanna men samtidigt är jag sjukt glad för din skull och fett stolt! Även om det här är en superstor möjlighet så får du inte glömma oss här hemma" sa hon med ett leende och sen blev det en skålning. Jag ställde mig snabbt upp och kramade om henne samtidigt som jag viskade: "Jag kommer aldrig glömma er!"
 Efter lite mer tårtätande, massa kramar och en del tårar var det dags att åka hem.
Jag gick till mitt skåp och tömde det på allt som fanns där inne. Jag ränsade bland pappar och skräp och slängde allt jag inte behövde. Det kände konstigt att kolla in i det tomma skåpet. Sedan hjälpte Milla mig med att lämna in alla böcker i receptionen, och det kändes som en frihet. Äntligen slapp jag alla dessa hemska böcker. Visseligen skulle jag nog få nya, men de skulle vara på engelska och då skulle det vara en annan grej. Det var iallafall vad jag hoppades.
Vi gick till busshållplatsen för att vänta på Emma och Jojo, och medan vi väntade stod jag och tittade på skolan. Det kändes konstigt på någit sätt, tiden här var redan över. Även fast jag inte ville erkänna det så skulle jag nog sakna den lite, skolan alltså, men framför allt alla härliga vänner jag fått här.
Mitt i mitt tänkande kom Emma och Jojo och strax efter det kom bussen, så vi gick på och satte oss på fyra lediga platser.
Vi kom fram till min busshållplats och gick av, och började gå mot mitt hus. Vi skulle ut och äta ikväll, bara vi fyra, så tjejerna hade bestämt att vi skulle vara hos mig innan och göra oss i ordning tillsammans. Jag förstod egentligen inte hur mycket man behövde göra sig i ordning för att gå på restaurang, men det gjorde inget, jag älskade att umgås med mina väner och att fixa i ordning oss tillsammans blev alltid hur lyckats som helst.
Vi gick upp på mitt rum och tjejerna släppte ner sina stora väskor på golvet. Det dröjde inte länge innan mamma kom upp och knackade på dörren. Hon sa hej till tjejerna och tittade sen på mig.
 "Skulle du kunna gå och hämta Tindra?" frågade hon.
 "Men mamma!" suckade jag. "Vi kom ju precis hem, och ska ju dessutom ut och äta!" klagade jag. "Kan inte du eller pappa göra det?"
 "Snälla gumman, jag hinner verkligen inte och pappa sitter i möte. Och du vet hur glad Tindra skulle bli" sa hon och tittade bedjandes på mig.
Jag tittade frågandes på mina vänner.
 "Jo men det är klart" sa Emma. "Vi fixar det Maria" sa hon och mamma log.
 "Och då kan vi köpa godis på vägen!" utbrast Jojo och vi skrattade.
Mamma vände sig mot mig.
 "Tack" sa hon och log. "Jag lägger pengar i hallen så kan ni köpa godis till Tindra också" sa hon innan hon stängde dörren och gick.
Vi gick till busshållplatsen igen för att åka till Tindras skola. Det var inte så långt, så vi bestämde oss för att ta bussen dit och gå hem, och på så sätt kunde vi gå förbi affären också.
Vi kom fram till skolan och gick in på skolagården. Efter ett tag hittade vi Tindra i klätterställningen med hennes vänner. När hon fick syn på oss hoppade hon snabbt ner och sprang fram och kramade om mig och sen Emma. Efter lite tvekamhet kramade hon även Milla och Jojo.
Tindra kompisar kom fram till oss.
 "Kommer du bli kändis nu?" frågade en av dom.
Jag skrattade till och log.
 "Näe, jag kommer inte bli kändis, men jag kommer dansa med en kändis"
De tittade storögd på mig.
 "Kan vi få din autograf då?" frågade en annan tjej.
Jag tittade förvånat på dem, men log snabbt.
 "Självklart!" svarade och och dom log.
Jag, Emma, Milla och Jojo gick tillsammans in med Tindra som hämtade sina saker medan småtjejerna sprang och hämtade papper. De kom snabbt tillbaka och ställde sig framför mig. Emma gav mig en konstig blick och jag ryckte snabbt på axlarna som svar. När jag skrivit klart allt tyckte Tindra att det var dags att gå så hon tog mig i ena handen och Emma i den andra innan hon sa hejdå till sina vänner som svarade i kör.
På vägen hem gick vi förbi affären och Tindra sken upp när hon fick gå och handla godis. Hon plockade varsamt ihop en påse till sig, medan jag plockade ihop en till Sophie och Olivia och Emma, Jojo och Milla plockade en till oss.
Vi betalade och gick sedan hem igen. Tindra berättade om allt som hänt under dagen, vad fröken sagt, vad som hänt på rasten och hur alla blivit avundsjuka när hennes syster skulle dansa med kändisar. Jag bara log åt det hela medan Emma pratade med Tindra.
När vi kom hem blev Tindra först besviken då hon inte fick ta med sin godispåse till sitt rum, men när Emma sen sa att hon i smyg fick välja två bitar att ta med blev hon jättesprallig och sprang sen snabbt upp till sitt rum så att mamma inte skulle märka något. Jag, Milla och Jojo skrattade innan vi tillsammans gick upp på mitt rum.
Emma satte på musiken på min stereo och jag bestämde mig för att snabbt gå och duscha. Jag tvättade håret noggrant innan jag virade in mig i en handduk. jag tog på mig underkläder och smörjde in mig med body lotion innan jag tog på mig morgonrocken och gick tilbaka till mitt rum. Jag öppnade dörren och möttes av mina tre vänner som stod och dansade till musiken och jag bara skrattade. Jag kollade runt i rummet och såg att det var fullt med sminkväskor, plattångar, locktångar och kläder.
 "Har ni tänkt att flytta hit eller?" halvskrek jag för att överrösta musiken.
 "Japp, vi tänkte det" svarade Milla med ett stort leende.
Jag drog på mig min onepiece och började sedan dansa med mina vänner. Vi skrattade som galningar och tog massor med bilder. Shit vad jag skulle sakna mina älsklingar! Jag skakade snabbt bort tanken för att koncentrera mig på nuet. Vi skulle ha bästa kvällen någonsin ikväll.
Efter att vi hde målat allas naglar och låtit dem torka var det dags att välja kläder, något jag alltid hade svårt för. Oftast slutade det med att mina vänner valde kläderna åt mig.
Efter att vi valt kläder var det dags för smink och hår. Jojo var först ut. Emma fixade hennes hår medan Milla sminkade henne och jag tog massor med kort och dansade runt samtidigt som jag försökte hitta matchande accesoarer till hennes outfit. När Jojo var klar var det Millas tur, sen Emma och till sist jag. Emma började med att blåsa mitt hår då det fortfarande var lite fuktigt. Sen lockade hon det lätt medan Milla fixade min sminkning. det blev en enkel med sotade ögon.
När vi alla var klara tog vi ännu mera foton, både seriösa och oseriösa.
Jag granskade mig själv i spegeln innan det var dags att gå. Sminket och håret var perfekt och min blå-svarta klänning passade verkligen med de blå klackskorna jag lånat av Emma. 
 
 "Det är dags att åka!" ropade mamma nerifrån hallen.
Vi tog snabbt våra väskor och skyndade oss ner, och strax efter satt vi i bilen på väg mot restaurangen.
Vi tackade mamma för skjutsen och gick sen in på restaurangen där Jojo bokat bord.
Middagen var hur trevlig som helst och maten var jättegod. Vi skrattade så mycket att folk runt omkring tittade konstigt på ss vilket bara gjorde så att vi skrattade ännu mer.
Vår kypare var riktigt snygg, och flörtade lite med oss så vi bestämde oss för att flörta tillbaka, kanske framför allt jag och Emma. Efter att ha tagit bort våra tallrikar kom han tillbaka och frågade om vi ville ha något mer.
 "On the house" sa han och blinkade åt mig.
 "Åh" svarade jag och log flörtigt tillbaka.
 "Isåfall fyra Martini" sa Emma och tittade frågandes mot oss och vi nickade.
Kyparn tittade tveksamt mot oss, men gick sedan iväg efter att Emma log mot honom. Efter ett tag kom han tillbaka med våra drinkar och vi skålade.
När vi var klara bad vi om notan och betalade. Innan vi gick skrev jag ner Emmas nummer på den bit servett och hon ritade dit ett hjärta. Sen gick vi skrattandes ut från restaurangen och hoppade in i en taxi. Milla sa att vi skulle hem till Linnea och se på film så hon gav chuffören adressen. Efter ett tag kom vi fram till det stora huset och gick mot dörren. Linnea kom och öppnade och gick sedan mot vardagsrummet och vi följde efter efter att vi hängt av oss jackorna. Plötsligt hoppade alla mina vänner fram.
 "Surprise!!" skrek dom och jag hoppade nästan till av förvåning.
Någon satte på musiken och festen var igång.
 "Gjorde ni det här för mig?" skrek jag till Emma medan vi dansade för att överrösta musiken.
 "Allt för dig!" skrek hon och jag pussade henne på kinden. Linnea kom och gav oss varsin cider, så jag passade på att krama om henne också.
Jag kände musiken dunka där jag stod mitt på dansgolvet som de gjort vardagsrummet till. Jag kände ett par händer på mina höfter och dansade närmare personen. Jag vände mig om och såg att det var Martin, en av de populärare killarna på skolan. Jag blev lite förvånad då jag trott att de var någon av killarna i min klass. Jag märke att han hade druckit. Då jag inte heller var helt nyckter fortsatte jag att dansa med honom. Jag var tvungen att erkänna att han var riktigt snygg, och hade alltid varit. Innan jag visste ordet av det stod jag, där mitt bland alla dansande personer, med läpparna tryckta mot hans.
 "Du är så himla snygg Hannah" sluddrade han fram och kysste mig igen.
Efter att ha dansat med i princip alla som var där och haft en helt galen kväll började vi gå hemmåt längs de tomma gatorna.
Vi kom fram till mitt hus och skulle smyga oss in, men de gick inte så bra då Milla trilla i trappan och vi fick ännu ett skrattanfall. När vi kom in till mitt rum tänkte vi ligga och prata men vi somnade snabbt i sängarna mamma hade bäddat till oss.
Det tog lite tid dedär oxå, så ni får ursäkta att jag inte uppdaterar så bra. Men jag försöker så gott det går. Om ni kommenterar blir det mycket lättare och jag blir motiverad, så kom igen! ;)
XOXO

Kommentarer
Postat av: C

Längtar tills hon kommer till Emily :D längtar sjjjjukkkkkt mycket till nästa del ;)

2012-03-18 @ 20:50:58
URL: http://enonedirectionstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0