kapitel 9

Previously
He gave me a quick hug again before he walked away, and i hurried up to my room to get all my stuff.
20 minutes later I was finished and and was on my way down with all the luggage. Since we were waiting for Justin and Liza I walked out to the small group of fans outside. I signed some autographs and took some photos before Justin and Liza came, and Joe said that is was time to leave.
I said goodbye to the fans and jumed into the cab.

Emily
Once again we sat on the airplane, which I wasn't too comfortable with. But I didn't have much of a choice, it was a part of the job, the job that I loved so much..
I looked out of the window down on the eart below. The landscapes down there, under the clouds, looked so small but still so beautiful. The captain started to speak and I listened up. I woke Danielle up who had fallen asleep next to me. I told her what the captain had said and she moaned. I took my empty plastic bottle and hit Justin easily in the head, who were sitting in the seat in front of me.
 “Next stop Stockholm” he said with a made up voice which were supposed to sound like the captain’s.
Liza and I started to laugh while Danielle just looked tired at us.
Sweden I thought to myself. The last place for the auditions. Well except for the states. Since Paris we had been to Spain, Greece and Germany, and now the dancecrew had grown to 13 dancers. But I stil just had my british dancers with me, the rest were going to catch up with us in the US.
Danielle woke me from my thoughts.
 “What are you thinking about?” she asked me with a smile on her face.
 “What…?” I said a bit lost.
 “You have your thinking-face” she said still smiling. “So what were you thinking about?”
 “I have a thinking-face?” I said a bit confused and began to blush while Danielle laughed. “Well I was actually thinking of you guys. How amazing you are and that I’m glad you were chosen to the crew.”
 “Aaw sweetie!” Danielle said and this time she blushed. The captain interrupted our moment by telling us we were just about to land in Stockholm.
We all felt kind of realived, it had been a long day and we all were tired and wanted to get to the hotel to go to sleep. And this was exactly what we did after we had landed in Stockholm.

 
Hannah
 “Kommer du Hannah?” ropade mamma otåligt från hallen.
 ”Kommer!” skrek jag tillbaka och slängde ner dansskorna i äskan. Jag satte snabbt upp håret i en stram tofs innan jag tog väskan och rusade ner för trappan. Tindra stod och log stort mot mig när jag kom nerspringandes, så jag rufsade om henne i håret innan jag drog på mig mina Ugg’s och min dunjacka. Det var fortfarande ganska kallt ute och det verkade som om våren aldrig skulle komma. Vi gick ut och jag låste dörren innan Tindra tog mig i handen och vi gick tillsammans mot bilden där mamma, Olivia och Sophie satt och väntade.
Jag hoppade in bredvid Sophie och log mot henne.
 ”Är du taggad för uppvisning?” frågade jag henne.
 ”Jaa” svarade hon kort och jag hörde hur Tindra fnissade. Jag tänkte inte mer på det, hon kanske också var taggad, och mina tankar rullade vidare till dansträningen jag skulle ha efter uppvisningen. Jag tog fram min mobil, satte i mitt headset och slog på musiken. Jag stängde ögonen och trängde bort mina systrars prat.
Jag märkte hur mamma parkerade bilden och tittade upp från min halvsömn. Jag stängde av musiken och tittade mig omkring samtidigt som jag klev ur bilen.
 ”Men här brukar du väll inte träna…?” sa jag och tittade först på Sophie och sen på mamma.
 ”Ehm, det blev en ändring” sa mamma undvikande samtidigt som hon tog handväskan o ena handen och Tindra i den andra.
Jag tittade mig omkring igen. Kanske stämde det, det var ju trots allt många bilar här. Men var det inte lite för många? Kanske var det någon tävling? Tankarna rullade i mitt huvud samtidigt som jag gick in bakom Olivia i den stora entrén. Då slogs jag av den stora folkmassan. Det var folk överallt, mest tjejer och de flesta i träningskläder. I ena änden av den stora salen vi stod i fanns ett bord med en lång kö framför.
Jag snurrade förvirrat runt ett varv innan jag kände ett par händer framför ögonen. Jag vände mig om och möttes av Emma, min bästa kompis. Jag kramade om henne och såg då att även Petra var där, min danslärare och jag kramade förvånat om henne också.
Min blick växlade mu mellan Emma, Petra och mamma.
 ”Vad är det här egentligen?!” utbrast jag förvirrat.
 ”Har du inte berättat?” frågade Emma min mamma entusiastiskt.
 ”Nej” svarade hon. ”Jag tänkte att du, eller kanske ni, skulle få göra det.
Emmas leende växte ännu större och hon vände sig mot mig.
Vad är det här? Vad är det som alla vet förutom jag? Och vad är det här för ställe? Tankarna snurrade i mott huvud samtidigt som jag nyfiket tittade på Emma.


Kapitel 9 är äntligen uppe. Det dröjde lite länge, men som sagt har jag inte haft möjlighet att skriva under lovet.
 Hannah är då en ny karaktär som ni kommer få träffa mer. Så vad tror ni, vart är hon och vad är det hennes familj och vänner döljer? Någon som har några ideer?
Som ni kanske förstod så är det några dagar mellan kapitel 8 och 9, och Emily & crewet har hunnit vara i både Spanien, Grekland och Tyskland och hittat dansare, men jag valde att inte skriva om dom dagarna då det bara skulle bli desamma med auditions och så.
Om ett dag, när alla huvudkaraktärer kommit in i novelleb och så kommer det komma en list eller liknande med alla karaktärer, så don't worry ni kommer få koll på alla. ;)


Kommentarer
Postat av: C

Hittade din blogg igår kväll, och din historia är riktigt bra. Bra idé med Emily Osment. Kolla gärna in min blogg nån gång + vill du göra länk byte?

2012-03-04 @ 11:43:25
URL: http://enonedirectionstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0